בית שמש • האם בית שמש נוהלה תקין?

    דוד קורצווייל 1 Comment on בית שמש • האם בית שמש נוהלה תקין?
    9:30
    06.05.24
    בצלאל קאהן ודוד חכם No Comments on ח"כ עמית הלוי: "הסיסמה 'לעולם לא עוד' חסרת כיסוי"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "האדם ניכר בבחירות לא רק במה שהוא אומר או לא אומר, אלא גם ביכולת שלו לדבוק באמת. מי שמנסה לשבש נתונים בכדי לזרות חול במתנגדיו לא ראוי להנהגה, שכן אל"ף בי"ת של תפקיד ציבורי זה יושרה ואמינות", כך אומרים במטהו של ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול, בעקבות טור אישי אותו פרסם המועמד אלי כהן בעיתון ג'רוזלם פוסט, ובו בכדי לגמד את הישגיו של ראש העיר, הציג מצג שווא.

    במטה משה אבוטבול טוענים כי לראשונה בתולדות בית שמש, הצליח ראש העיר להביא שלש פעמים, שנה אחרי שנה, 'פרס ניהול תקין' משרי האוצר והפנים, פרס שניתן לפי הגדרת משרדי הממשלה לרשויות מקומיות המצטיינות ב"ניהול כספי תקין, ניהול ארגוני תקין, הכולל – שכר כח אדם, מערך השירותים לתושבים, ותכנון ובניה".

    בכדי שציבור התושבים לא יתרשמו כי דווקא ראש העיר משה אבוטבול הוא זה שהצליח להביא את ההישגים המקצועיים הגדולים ביותר לבית שמש, לא התבייש אלי כהן ופרסם את הנתון העובדתי הבא בטור שכתב, ולפיו "ראש העיר מספר בגאווה שהוא קיבל פרסים לניהול תקין של העיר, בעוד שמתברר שאותו הפרס הוענק לכ-80% מהעיריות המדינה".

    במטה אבוטבול ממליצים לבדוק את הנותנים של משרד הפנים, ולפיהם הפרס לניהול תקין האחרון שניתן (2011-2012) ניתן אך ורק ל-15 ערים בישראל ובתוכן בית שמש, מתוך 75 הערים שיש במדינות ישראל (ויקיפדיה), ובאחוזים 20% בלבד מהערים בארץ קיבלו 'פרס לניהול תקין'.

    זאת ועוד, חלוקת הפרס נעשתה בשני מסגרות, האחת קבלת תעודות הוקרה על ניהול תקין אותו קיבלו 101 רשויות מקומיות (הכולל – עיריות, מועצות מקומיות ואזוריות) מתוך כלל 257 הרשויות המקומיות במדינה (39%), המסגרת השניה המוקפדת יותר כללה גם מתן פרס כספי לרשות המקומית, בקטגוריה זו נכנסו רק 73 רשויות מקומיות בלבד ובהן בית שמש, ובאחוזים 28.4% בלבד מכלל הרשויות המקומיות.
    לאור הנתונים הללו מבקשים במטהו של ראש העיר משה אבוטבול להבהיר לציבור, כי המקצועיות אותה הוביל משה אבוטבול בתפקידו כראש עיר אינה צריכה חלילה כל אישור ממר אלי כה. אבוטבול הצליח להוביל את בית שמש לאיתנות כלכלית, העלה את דירוג האשראי שלה לרמה הגבוהה ביותר שניתן לקבל בשלטון המקומי, וזאת הודות למדיניות אותה הוא מוביל מאז בחירתו לראשות העיר, מדיניות שרק הביאה לאיזון קופת העירייה, ורק חיזקה את האיתנות הכלכלית של העיר בכל מדרוג מקצועי שרק שייך.

    "יתכן שלמר כהן לא נעים להתייחס לעובדות כמו שהן, ולכן הוא מנסה לא רק להשמיץ ולהטיל דופי, אלא קודם הוא בונה סיפורים ומסלף מספרים, ורק אחר כך הוא יוצא לציבור עם פירסומים שאין בינם ובין האמת דבר וחצי דבר", אומרים במטה ראש העיר.

    במטה ראש העיר ממליצים למר כהן להוציא הודעת התנצלות ראויה, ולדעת שאדם שרוצה לקבל את אמון הציבור עליו בראש ובראשונה להיצמד לעובדות, לנהוג באמות מידה של יושר ואמת, ורק אחר כך לצאת ולהטיף לאחרים.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      כן,בית שמש נוהלה תקין,בזכות משה אבוטבול 🙂